Thursday, October 6, 2016

Keropok Lekor BTB 2209 @ Tok Beng

Sambungan dari entri sebelum ni, destinasi berikutnya adalah Kedai Keropok Lekor yang tersohor di Terengganu iaitu Keropok Lekor BTB 2209 atau dikenali sebagai Keropok Lekor Tok Beng. Ada macam-macam jenis keropok lekor yang dijual di sini. Sebelum ni biasa beli keropok lekor dekat Kedai Keropok Lekor 007 berhadapan dengan Masjid Kuala Ibai. Kali ni nak cuba yang lain pulak. Kat sini disediakan juga kawasan parking kereta yang luas untuk kemudahan pelanggan-pelanggan.


Selain dari keropok lekor batang, ada juga dijual dalam bentuk poppers dan terdapat bermacam-macam perisa. Ada keju, black pepper dan beberapa perisa lain. Dah cuba black pepper cheese poppers tapi bagi aku takdelah sedap sangat tapi ada kelainan di situ. Lain orang lain pendapat, mungkin kami pun dah kekenyangan.

Jenis-jenis keropok lekor yang dijual

Dalam kedai ni ada dua kedai yang berlainan. Satu menjual keropok lekor berperisa dan satu lagi menjual keropok lekor batang. Keistimewaannya adalah keropok-keropok ni dah siap dibungkus menggunakan vakum. Kalau nak berjalan jauh tak risau keropok tu cepat rosak. Aku memang memborong keropok batang tu memandangkan geng-geng ofis pun ada order. Memang keropok ni terasa ikannya.

Dari pandangan luar (tempat parking)

Dah selesai memborong kami teruskan perjalanan mencari penginapan. Tapi akhirnya bermalam di rumah mertua terus sebab semua hotel/chalet penuh.


No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...