Thursday, December 4, 2014

Cuti-Cuti : Lost World of Tambun (Part 1)

Akhirnya kami buat keputusan bawa anak-anak ke Lost World of Tambun, Ipoh. Ini pertama kali kami menjejakka  kaki ke sini. Dulu aku pernah belajar di Ipoh selama setahun masa tu tahun 1999/2000. Keadaan memang jauh berbeza sampai aku pun tak jumpa mana lokasi tempat belajar aku dulu.

Anak-anak dah memang bersemangat pagi-pagi bila bagitahu nak pergi hotel. Tapi sebenarnya matlamat utama adalah nak bawak anak-anak mandi manda di Lost World of Tambun. Lagipun aku belum buat keputusan nak tinggal di Hotel mana. Sampai sana nanti baru aku fikirkan Sebelum jalan jauh kenalah isi perut dulu. Dah siap sarapan baru gerak.


Anak-anak seronok sepanjang perjalanan dan bila nampai sign IPOH pastu nampak pula air terjun Lata Kinjang lagilah seronok sampai siap ajak pergi mandi air terjun pula.


Dalam pukul 11.15 pagi kami sampai di Lost World of Tambun. Rupanya lokasinya dekat juga dengan exit Ipoh. Macam biasa Waze menjadi pilihan hati untuk menunjukkan jalan untuk kami sekeluarga.


Nampak tak apa yang aku nampak? Dari jauh dah nampak signboard The Lost World of Tambun. Anak-anak pun dah bersedia dengan selipar masing-masing dan tak sabar nak turun dari kereta.

Oklah nanti aku sambung cerita pasal apa aktiviti kami di sana.

2 comments:

  1. wah bestnya mandi manda!!! seronoklah bebudak tu da

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak-budak ni memang seronok sangat bila sampai sini.

      Delete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...