Tuesday, June 24, 2014

Dah beli baju Raya ke belum?

Tak lama lagi dah nak masuk bulan Ramadhan. Macamana dengan semua persiapan menjelang Ramadhan dan juga Hari Raya yang akan datang? Alhamdulillah tahun ni semuanya aku dah beli siap-siap sebelum masuknya bulan Ramadhan untuk suami dan 3 hero-hero kecil aku. Minggu lepas kebetulan jalan-jalan di shopping kompleks terjumpa dan terbekenan dengan material dan warna baju Melayu untuk anak-anak dan suami. Sudah semestinya warna sedondon kami pilih. Tahun ni tema pink, tak rancang langsung nak warna apa tapi kebetulan jumpa warna pink dan semua saiz ada. Jadi aku malas nak fikir lebih panjang dan banyak membuang masa terus buat keputusan untuk membeli.

Baju T-shirt dan seluar anak-anak dan suami untuk dipakai masa Hari Raya pun dah siap beli masa ada sales dekat The Store. Cuma tinggal kasut je belum beli. Kiranya dah lega tak perlu nak bersesak masa bulan Ramadhan untuk mencari baju raya lagi.

Sekarang masa untuk aku mencari baju raya untuk diri sendiri pulak. Hari tu ingatkan nak cari sekali tapi biasalah kalau bawak anak-anak memang tak dapatlah aku nak membelek baju-baju yang berkenan. Lagipun bila aku tengah membelek mesti diorang pun sibuk nak belek manik-manik yang ada kat baju. Sampai kena tegur pulak dengan orang kedai tu. Dari aku kena bayar baju yang aku tak nak beli, baik awal-awal aku keluar. Keputusannya aku akan pergi cari sendiri sorang-sorang nanti bila free.

Semalam berbual dengan suami kat meja makan. Cakap pasal persiapan Hari Raya untuk suami dan anak-anak dah selesai, tinggal aku punya je belum selesai. Suami siap pesan baik pergi cari sebelum Ramadhan supaya bulan Ramadhan nanti boleh beri tumpuan sepenuhnya untuk menunaikan ibadat. Jadi jenuh hari ni aku jalan-jalan depan komputer mencari baju yang berkenan. Letih mata memilih baju yang ada pelbagai design, corak dan warna. Harap-harap dapat bertemu pilihan hati disamping warnanya mestilah sedondon kannnn....

Kalau ada sesiapa boleh bagi link yang ada offer baju cantik-cantik dengan harga yang berpatutan, bolehlah share link tu kat aku. Biar banyak pilihan senang nak bandingkan harga nanti.

Warna Tema tahun lepas



1 comment:

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...