Sunday, June 8, 2014

Durian Udang Merah

Minggu lepas teringin sangat nak makan durian. Selalu balik kerja nampak orang jual durian tepi jalan, teringin tapi malas nak berhenti. Minggu lepas kebetulan lalu situ, aku pun suruh suami singgah untuk membeli. Nak penuhi hajat aku.

Dulu nama durian yang aku tahu durian kampung, durian Siam, D24. Sekarang ada pulak nama baru  Durian Udang Merah dan D88. Nama macam menarik, jadi aku ambik sebiji Durian udang Merah yang harganya RM 15 sekg dan sebiji Durian D88 yanh harganya RM 13 sekg.






Harga dua biji tu je pun dah buatkan aku melompat. Ialah nak kata saiznya besar takdelah sgt sebab saiznya lebih kurang macam durian kampung je.




Alhamdulillah anak-anak suka makan durian tapi tak boleh lawan dengan ummi dan ayahnya makan durian.

P/s : nak cari durian sedap di Kelantan sempena cuti-cuti di sini

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...