Wednesday, June 25, 2014

Sepantas Kilat

Semalam aku terlebih rajin pergi mencari baju raya. Tapi bukan pergi shopping kompleks tapi menghadap depan komputer jer. Memang malas sungguh nak pergi cari baju ni.. Paling senang cari kat internet je. Sekarang ni dah banyak pilihan baju yang ada. Terpulang pada tuan punya badan sesuai dengan citarasa atau tak.

Semalam sempat order sehelai Jubah dan seluar Palazo di lelong. Bukan maksudnya aku pergi jualan lelong ye. Aku selalu gak singgah sini nak dapatkan harga yang murah. Kena rajin survey sebab ada barang yang memang murah dan ada jugak sama je dengan harga kat luar. Semalam order hari ni dah dapat. Memang pantas servis yang diberikan. Sebelum ni memang tak pernah beli jubah atau baju kurung siap secara online sebabnya tak tahu nak ukur saiz badan sendiri. Ini pun percubaan kali pertama, kalau ok bolehlah beli je terus secara online.   

Aku beli kat JF Boutique secara online.  Tapi aku tak beli direct kat situ sebab bila banding harga, beli dekat  lelong lagi murah. Kat situ memang banyak pilihan jubah. Tapi aku takut nak beli jubah lycra sebab nampak bentuk badan. Tapi tak silapnya ada jenis kain lycra yang tak mengikut bentuk badan.

Invoice
Nilah jubah yang aku berkenan tu. Jenis kain chiffon. Harap-harp muatlah hendaknya. Tapi ni bukan baju Raya hari pertama sebab tema tahun ni warna pink, jadi aku kenalah cari warna pink juga. Ni mungkin boleh pakai untuk raya kedua atau ketiga. Orang perempuan mana boleh ada sehelai je baju raya. Kalau boleh seminggu nak pakai baju baru..

Jubah pilihan

Nanti bila free nak cari lagi baju-baju atau jubah yang cantik dan harganya berpatutan. Dah lama rasanya tak beli baju baru. Pergi kerja pun asyik pakai baju yang sama je. Sekali-sekala laburkan sikit untuk diri sendiri.  

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...