Monday, August 25, 2014

Bila Due Datenya?

Mengandung kali ni memang aku berat sangat rasa nak buka buku pink dekat Klinik Kerajaan awal-awal. Bukannya sebab aku terasa sebak setiap kali nak menjejak kan kaki ke Klinik Ibu Mengandung tu. Untuk tempoh 2 bulan pertama ni aku ambik keputusan untuk bersabar dulu. Insyaallah bila usia kandungan dah masuk 8 minggu aku akan ke klinik untuk mendaftar sekaligus buka buku pink tu.

Walaupun tak ke klinik, hati teruja nak tahu bila due datenya juga... Tapi sekarang google je boleh jumpa calculator untuk mengira jangkaan tarikh bersalin.


Inilah tarikh keramatnya. Tapi harap-harap dapat bersalin awal macam 3 anak aku yang terdahulu. Paling lewat pun 36 minggu dah bersalin. Lagi satu yang paling penting adalah dapat bersalin secara normal juga. Kalau ada yang nak kira tarikh anda bersalin boleh klik kat sini.

2 comments:

  1. alhamdulillah.rezeki
    take care ye..jaga diri n kndungan

    ReplyDelete
  2. jaga kesihatan ye ida, aku doakan moga kali ni baby girl insha allah

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...