Saturday, August 30, 2014

Exam : Bila kertas soalan dibawa balik

Kisahnya Zulqarnain ada exam di Sekolah Agama seminggu dari 25 - 29 Ogos 2014. Memang dari segi persiapan untuk sekolah agama memang aku tak tahu macamana nak mengajar. Jadi aku dan suami biarkan je. Tengok macamana dia nak handle lagipun dia baru darjah satu tak nak paksa-paksa sangat.

Hari pertama exam dia kata ok je, 

Hari kedua pun katanya ok,

Hari ketiga sebelum ke sekolah aku periksa beg dia dan apa yang aku jumpa adalah kertas soalan peperiksaan semalam. Aku dah nak menjerit masa tu. Aku tanya kenapa tak hantar? Katanya cikgu suruh bawak balik dan siapkan.... Huaaaaaa.... tak terkata aku dibuatnya sebab dah lewat untuk siapkan pagi tu.. Nak tak nak aku suruh juga dia siapkan sebelum ke sekolah. Biar lambat ke sekolah janji siap jawab, betul atau tak aku tak pasti sebab kertas Bahasa Arab manalah aku reti sangat. Kalau kira Wahidun satu, Salasatun dua tu aku retilah.... Belasah jerlah mana yang aku tahu janji semua soalan ada jawapan.




Hari keempat dan kelima aku dah check siap-siap takut ada pulak dia bawak balik kertas soalan. Nasib baik xde.

1 comment:

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...