Monday, August 4, 2014

Sakan Beraya...

Tahun ni aku rasa sakan betul beraya sebabnya bercuti seminggu sempena Aidilfitri tahun ni. Walaupun tahun ni beraya di rumah Mak aku dulu, pulang ke kampung adalah satu kemestian setiap tahun.

Alhamdulillah tak pernah bergaduh nak balik mana dulu. Ikut turn masing setiap tahun kecuali dalam tahun ada beberapa sebab yang tertentu.

Balik ke Kelantan raya ketiga dan baru sampai dari Kelantan tengahari semalam. Tak sempat sampai rumah terus beraya ke rumah makcik-makcik dan rakan-rakan. Walaupun badan penat tapi seronok dapat jumpa sanak-saudara dan rakan-rakan sambil bermaaf-maafan.

Perkara paling aku suka setiap kali beraya adalah bila anak-anak aku duduk sama-sama dan bermain sama-sama. Ada juga aku saja ambik gambar bila diorang bermain bertiga bila beraya.. Aku share apa yang ada dlm handphone aku dulu. Nanti aku update gambar yang lain pulak.


Bila beraya rumah sedara memang mainan yang akan dicari. Kali ni dapat main play dough ice cream.. Masing-masing belajar hasilkan icecream sendiri.





Sempat beraya 4 buah rumah semalam... Bersampung hari Sabtu ni... Hari kerja dan sekolah tak larat nak keluar lagipun Zulqarnain dah penat bersekolah. Biasanya lepas Maghrib dah tertidur...

Uols punya raya sakan jugak tak?



No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...