Monday, April 7, 2014

Cerai Susu... susah ke?

Pengalaman kedua aku untuk cerai susu untuk anak ketiga. Anak kedua aku cerai susu masa umur dia genap 2 tahun. lepas cerai susu terus sangkut anak yang ketiga. Ni anak aku yang ketiga dah nak masuk umur 3 tahun. Masih menyusu badan lagi. Aku tak sampai hati nak berhentikan dia dari menyusu sebabnya dia memang tak minum susu formula. Dia tak suka. Dia hanya minum air cordial oren je...


Sebab utama aku nak cerai susu adalah ramai yang kata aku keguguran sebelum ni disebabkan aku menyusukan anak aku yang ketiga. Tapi semua tu kuasa Allah.. Kalau dah memang bukan rezeki kami, terima saja dengan redha... Tapi aku tengah memikirkan jalan untuk bercerai susu dengan anak aku yang akan genapa 3 tahun pada 11 Jun 2014 ni.. Sekarang aku saja-saja je acah kata ada taik dekat puting tu supaya dia rasa geli nak minum.. Kadang-kadang jadi juga.. tapi kalau dia dah gian dia tak herannya walaupun aku cakap ada taik..

Sekarang ni aku bagi dia minum susu Dutch Lady kotak. Samada perisa strawberry atau coklat. Sekurang-kurangnya anak aku dapat khasiat kalsium yang ada dalam susu tu. Semoga anak-anakku membesar menjadi anak-anak yang soleh dan saling menjaga dan menyayangi antara satu sama lain.

2 comments:

  1. aku dulu letak cili sos ida, seminggu lamanya tidur kami x lena akibat diorang mengamuk nakkan susu badan, tp suami aku kata takpe pujuk aje, tepuk2 sambil aku berlinang airmata heheh, alhamdulillah berjaya cerai susu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah.. rasa kesian tu yang menghalang aku nak cerai susu tu... harap-harap berjaya buat..

      Delete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...