Thursday, April 17, 2014

Homemade Playdough

Dah lama tak buatkan anak-anak hokemade playdough. Dulu resepinya ada aku letakkan dalam blog lama. Jadi, kalau aku nak buat hanya perlu buka blog dan cari resepinya. Hari ni aku nak kongsikan resepi membuat playdough sendiri.

Tapi mesti orang tertanya-tanya kenapa nak buat sendiri, kan leceh? Baik beli je yang dah siap. Senangkan? Aku bukannya tak mampu nak beli tapi risau juga dengan pelbagai jenis dan jenama di luar sana. Ditakuti bahan kimia yang terdapat dalam tu je...

Kalau buat sendiri dah tentu tahu apa bahan yang digunakan untuk menghasilkan playdough ni. Seperti biasa kalau buat homemade playdough ni memang tak tahan lama. Ini disebabkan tiada bahan pengawet. Setahu aku, kalau nak tahan lama lepas main masukkan dalam plastik dan simpan dalam peti sejuk.

Moga perkongsian ini bermanfaat. Resepi ni aku nampak dalam newsfeed FB aku semalam. Terlupa pulak nama FB tu..


No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...