Wednesday, April 16, 2014

Surah Al Mulk - sematkan dalam hati

Semalam sambil makan malam, berbual dengan suamiku. Tetiba suamiku menyebut bahawa sekarang telah ada tanda-tanda akan keluarkan Dajjal di mukabumi ini. Antara tanda-tandanya adalah jumlah air yang makin berkurangan. Mengikut kata suamiku bahawa nanti Dajjal akan menawarkan air kepada manusia untuk di minum. Bila aku dengar rasa kurangnya amalan aku kat dunia untuk dijadikan bekalan di akhirat kelak. Selain dari itu, dikatakan bahawa bumi berputar semakin laju dari biasa. Kadar kelajuan tak pulak dapat dipastikan. Mungkin sesiapa yang nak tahu boleh search kat google jer.

Cuma satu jer pesan suamiku supaya amalkan Surah Al Mulk sebagai pelindung dari Dajjal. Aku pun ada juga mencari kelebihan Surah Al Mulk. Aku baca-baca di beberapa blog berkaitan kelebihan Surah ni. Siapa yang nak tahu apakah kelebihan surah ni boleh tengok di sini. Jadi aku pun tanpa membuang masa terus cuba untuk menghafal surah ni sebabnya memang tak hafal dari kecik pun. Lainlah kalau memang dah jadi amalan dari kecil. Takdelah susah nak menghafal surah ni..Aku print ayat ni kat sini supaya senang nak hafal dan boleh laminate letak dalam handbag. Bila free boleh hafal kan..

Doakan aku berjaya untuk menghafal surah ni dan surah-surah lain dengan lancar. Terbaca juga bagaimana cara-cara untuk menghafal ayat-ayat Al Quran. Alhamdulillah memang cara ni berkesan sebab aku berjaya hafal 2 ayat dalam masa setengah jam. Jadi nak habiskan 30 ayat mengambil masa lebih kurang 8 jam... Nampak macam sekejap je boleh hafal. Tapi sebenarnya berhari gak nak hafal sebab aku bukannya sepanjang masa menghafal tu je.. ada juga kerja-kerja lain yang dibuat.


No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...