Monday, April 14, 2014

Tak puashati apabila berurusan dengan Badan Berkanun

Pagi Isnin yang tak berapa best ni, aku terpaksa pergi berurusan dengan salah sebuah badan berkanun di negeri Selangor. Aku memang jarang atau rasanya tak pernah berurusan dengan badan berkanun ni, kiranya pengalaman pertama untuk aku. Tujuannya adalah bagi Mendengar Bantahan terhadap kenaikan Kadar Cukai bagi Penggal Kedua.

Aku sangkakan perkhidmatan yang diberikan sangat baik memandangkan tampok pemerintahan telah bertukar tangan. Tapi sangkaan aku meleset sama sekali. Rasanya tiada sebarang perubahan di dalam kualiti perkhidmatan walaupun telah berlaku perubahan di pihak atasan. Memang sangat sedih..

Bahagian yang paling best adalah, kami yang mewakili syarikat hanya 2 orang sahaja, tapi panel yang mendengar bantahan adalah seramai hampir 40 orang. Apa perasaan anda bila 40 pasang mata hanya menandang kepada anda sahaja? Perasaan tak usah nak cakaplah... tapi memang sepanjang perbincangan memang sangat tidak profesional. Itu pendapat peribadi saya. 

Satu je cara untuk memperbaiki perkhidmatan di situ ialah berhentikan semua pekerja dan setkan satu KPI kepada semua staff sebab sekiranya orang yang sangat berkualiti pun kalau masuk ke dalam tu, lama-lama sikapnya akan sama seperti pekerja-pekerja sedia ada dan juga mentalitinya akan sama seperti mereka.

Aku berdoa supaya pihak yang berkenaan dapat baca blog kecil aku ni.. Luahan ketidakpuasan hati pelanggan yang mendapatkan perkhidmatan dari pihak berkuasa tempatan. Jangan menyusahkan pelanggan. Kami sedia membayar sesuatu itu sekiranya pulangan yang kami dapat setimpal atau berpatutan.


2 comments:

  1. uishhh ngape mcm tu, nmpk sangat bias and terang2 kita kene tembak je waktu sesi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu takpe... diorang takut yang datang buat bantahan tu lantang suaranya..

      Delete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...