Saturday, June 28, 2014

Ramadhan datang lagi

Diam tak diam esok dah bermulanya puasa. Moga diberikan kesihatan dan kekuatan untuk mengerjakan ibadah puasa ini. Dengan cuaca sekarang yang panas yang aku kira agak melampau, moga dapat memberikan kekuatan kepada semua umat Islam untuk melaksanakan puasa di sepanjang bulan Ramadhan.
Anak-anak dah merangka bagaimana Solat Terawikh akan dilaksanakan. Tahun lepas anak-anak kena dipisahkan untuk menunaikan Solat Terawikh sebabnya kalau ada sekali alamatnya banyak main jelah.. Sebab dia dua beradik pun boleh jadi untuk main-main. 

Tahun lepas...........

Nenek dengan Abang Zulqarnain ke Surau
Ayah dengan Zul Iqbaal ke Masjid
Ummi dengan Zulfiqar di rumah je..

Tahun ni anak-anak sendiri buat keputusan untuk buat pertukaran suka sama suka .....

Nenek dengan Zul Iqbaal ke Surau
Ayah dengan  Abang Zulqarnain ke Masjid
Ummi dengan Zulfiqar masih di rumah memandangkan adik masih kecil lagi..

Bab berpuasa pula nampaknya anak aku dua orang tu memang tak sabar-sabar nak laksanakan ibadah Puasa. Dari awal minggu lagi dah sibuk nak berpuasa. Harap-harap mereka dapat melaksanakan ibadah puasa walaupun dah penat bersekolah. Cabaran juga nak kejutkan bangun Sahur dan menanti waktu berbuka bagi aku.

Macamana dengan kawan-kawan yang lain? Moga kita dapat perbanyakkan ibadah untuk Ramadhan kali ini. Mohon dan maaf jika ada salah dan silap. Mana tahu terkasar bahasa dan terguris perasaan sepanjang penulisan aku di blog ini.


No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...