Wednesday, February 12, 2014

Cash Flow Game. Siapa pernah main?

Pernah dengar mengenai Cash Flow Game by Robert T. Kiyosaki? Aku dah lama dengar pasal game ini. Tapi tak berkesempatan untuk dapat bermain game ni. Sekarang ni game ni ada dalam versi Bahasa Melayu. Mudah untuk aku bermain dan faham setiap arahan yang ditulis di situ.

Hari ni aku berpeluang sertai Program Garaj Wang yang dianjurkan oleh Abang Abu pakar kewangan yang terkenal. Walaupun tanpa kehadiran Abang Abu, tapi aku rasa ilmu yang disampaikan amat memberi manfaat kepadaku.


Rupanya melalui permainan ini dapat menunjukkan karakter sebenar kita diluar. Bagaimana kita menguruskan kewangan kita dan juga pelaburan dan harta yang dimiliki.

Semasa permainan ini aku diberikan profesion Jururawat sahaja. Walaupun gajinya kecil, perbelanjaannya pun agak kecil kalau nak dibandingkan dengan jawatan-jawatan lain seperti Doktor, Juru Terbang dan sebagainya. Bak kata orang "Kalau Besar periuk, maka besar jugalah keraknya".

Oleh itu sangat perlu bagi aku untuk mengubah persepsi ini walaupun ada banyak kebenarannya. Bahagian yang lagi seronok dalam permainan ini adalah apabila terkeluar dari lingkungan rat race. Nak tahu bagaimana nak keluat dati rat race?

Jom kita sama-sama belajar bagaimana cara permainan yang betul dengan sertai Program Garaj Wang yang terdekat. Bagi yang berminat boleh hubungi 012-373 5225 untuk maklumat lanjut.

Insyaallah lepas sertai program ni kita lebih jelas dengan matlamat kewangan kita.

1 comment:

  1. wah 1st time dengar ni ida, bebudak
    ni seronok kalau main game macam ni

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...