Saturday, January 3, 2015

Menyimpan dan Menabung

Tahun 2014 dapat ilnu menyimpan duit. Selain dari menyimpan duit bila dapat gaji, aku memang takde menyimpan. Tapi terbaca Petua Menyimpan dan aku cuba amalkan.

Alhamdulillah untuk selama beberapa bulan di tahun 2014, aku berjaya mengumpulkan sebanyak RM 360. Aku memilih untuk menyimpan note RM 20 sebabnya note tu jarang dapat. Memandangkan kena menyimpan duit yang digunakan untuk belanja bulanan, aku rasa pilihan note RM 20 adalah yang terbaik.


Tahun 2015 ni ingat nak tukar kepada note RM 1 dan akan dikira setiap bulan. Ini bagi melihat pencapaian aku dalam menyimpan. Bukan senang nak mulakan menyimpan jika tidak dimulakan dari sekarang.

2 comments:

  1. terbaik..
    lya nak buat mcm ni gak la.. simpan duit rm20..selama ni lya simpan rm1 setiap hari.. n lebihan blanje time rehat akan msuk tabung.. n seminggu sekali duit rm5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau duit RM20 ni terasa lain sikit sebab jarang dapat. Duit RM 1 selalu dapat. Kadang-kadang nak simpan pun nak tak nak je.

      Delete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...