Thursday, April 30, 2015

Menu Berpantang

Hari ni masuk hari ke 20 berpantang. Dah namanya berpantang jadi pantang yang paling utama adalah pantang dalam bab makanan yang diambil setiap hari. 

Setakat hari ni menu yang disediakan untuk aku ada dalam 3 menu yang mana menu ini akan di ulang berkali-kali sehingga kadang-kadang aku jadi tak lalu nak makan. Tapi disebabkan aku masih memberikan susu badan secara eksklusif kepada anak aku, telan jugalah apa yang disediakan.

Ini adalah menu-menu yang ingin aku kongsikan. Mungkin boleh dijadikan rujukan kepada pembaca yang akan berpantang.

Nasi dgn ikan bilis yang digoreng tanpa minyak

Nasi dan ikan tenggiri bakar

Nasi dan sup daging beserta lobak merah

Setiap menu ini disertakan bersama serbuk lada hitam. Jadi bertabahlah hati untuk menghadap menu ni setiap hari...

Sekadar perkongsian dan rujukan untuk aku pada masa depan... :)

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...