Monday, December 19, 2016

Zulfiqar selamat dikhatankan






Awal bulan Disember hari tu kami buat keputusan untuk khatankan Zulfiqar. Ikut abang-abangnya yang memang disunatkan awal. Salah satu sebab nak suruh sunat awal adalah mudah kalau nak bawa ke Masjid. Dah tak perlu solat dibahagian belakang.

Masa dekat klinik ada juga budak-budak lain yang nak disunatkan. Tapi semua muka takut je tapi Zulfiqar memang takde langsung perasaan takut tu. Boleh pulak bergurau senda dan bermain dengan abang-abangnya sebelum masuk bilik doktor.
 

Patutnya Zulfiqar orang kedua, tapi bila dipanggil takde tak pasal-pasal jadi orang pertama. Aku memang tak masuk dalam tengok sebab rasa seriau je. Ayahnya je yang masuk dengan Iqbaal. Dari luar dengar suara menjerit. Macam sakit benar bunyinya.


Muka baru keluar bilik doktor. Sedih je muka tapi still masih control dengan tak menangis.


Ajak ambil gambar dengan abang pun tak nak pandang camera. Lepas settle semua, ayahnya belanja makan aiskrim satu sorang.

Berkhatan menggunankan clamp ni bagus sebabnya mereka still aktif bergerak. Takdelah asyik terbaring dan pegang kain je.

Hari kedua bersunat siap boleh pergi airport sebab hantar adik ipar yang nak balik ke Kelantan.



Siap berurut dengan kerusi urut lagi..

On the way balik dari airport boleh pulak singgah Star Avenue. Bila dah nampak mainan memang hilang semua rasa sakit. Tapi aku pulak risau takut bentan ke sakit ke..





Ni main gelongsor kat area food court.

Alhamdulillah dah sembuh sepenuhnya dan takde sebarang masalah. Memang bersyukur sangat dan kalau ada yang nak khatankan anak-anak saya cadangkan supaya pilih yang menggunakan kaedah clamp.

P/s : Sekadar coretan untuk tatapan anak-anak bila besar nanti

 

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...