Friday, April 18, 2014

Shopping adalah terapi diri

Semua perempuan mesti suka membeli belah @shopping. Begitu juga bagi aku pada suatu masa dulu masa bekerja di KL dan mempunyai anak seorang. Lepas dah tak kerja KL dan penambahan bilangan anak, aku dah sangat jarang untuk pergi membeli belah. Kalau pergi pun memang dah disetkan dalam kepala nak beli apa.

Tapi sekarang membeli belah ni menjadi terapi untuk aku. Sebab apa aku kata terapi? Sebabnya aku hanya akan pergi shopping bila aku tension pasal kerja atau otak aku dah penat memikirkan sesuatu.

Kali ni aku saja ambil cuti setengah hari untuk buat terapi ni. Tapi kali ni aku bawak Muhammad Zulfiqar je sebab kalau bawak yang lain, bukan terapi namanya.. lagipun yang lain bersekolah.

Tengok je...

Yang bagusnya anak-anak aku kalau bawak pergi shopping complex memang jarang atau boleh dikatakan takkan minta untuk dibelikan mainan sejak dari kecil lagi. Nak tahu kenapa?

Sebabnya dari kecik memang aku tak pernah biasakan diorang minta sebarang mainan bila ke tempat begini. Aku dan suami akan beli tapi bukan masa diorang minta, jadi mereka tahu atau faham setiap kali kami bawa ke pusat membeli belah.

Habis juga seketul ayam

Senyum

Dah puas aku buat terapi, masa untuk mengenyangkan si comel ni. Kebetulan dia nampak KFC, jadi sudah tentu menjadi pilihannya. Aku ikutkan je... lagipun aku dah makan kat rumah tadi...

Disebabkan dari pagi tak tidur, naik kereta je Zulfiqar  dah tak boleh bertahan.. Terus tidur dalam kereta juga... Itu jelah aktiviti terapi yang kami berdua buat di petang Jumaat yang indah.. Rasa ringan sikit kepala otak ni bila balik rumah...

Mata tak tahan dah...

Selfie nak update pada Ayahnya..

1 comment:

  1. alahai comelnya zulfikar macam ibunya hehehe, seronok anak, gembira ibunya ;)

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...