Monday, November 17, 2014

Orientasi Tahun 1 2015

Selesai sudah orientasi pelajar tahun satu untuk tahun 2015. Tahun depan dua orang anakku dah masuk ke sekolah rendah. Mudah bagiku untuk menjemput bila balik sekolah. Tahun ni (2014) seorang sekolah rendah dan seorang sekolah tadika, berpusing-pusing aku nak menjemput diorang balik sekolah.

Alhamdulillah juga sebab dapat masuk sekolah yang dipilih walaupun kalau diikutkan alamat rumah memang agak jauh dari sekolah dan ada sekolah lain yang berhampiran dengan rumah kami. Tapi disebabkan sekolah tersebut bukan laluan kami, jadi kami cuba je memohon sekolah yang mengikut laluan kami pergi dan balik kerja.

Berbalik pada cerita hari orientasi tahun satu ni diadakan pada 15hb Nov 2014 bermula jam 8 pagi. Tujuan hari orientasi adalah untuk berikan pendedahan awal kepada anak-anak berkenaan dengan alam persekolahan. Selain dari itu, ujian juga diberikan kepada anak-anak bagi mengetahui tahap anak-anak tersebut dan memudahkan pembahagian kelas semasa sesi persekolahan bermula.

Untuk ibubapa pula kami perlu masuk ke dalam dewan untuk mendengar taklimat dari guru-guru yang berkenaan. Kebanyakan isi taklimat sama seperti tahun lepas. Takde apa yang menarik dan info baru yang ada. 



Ada juga yang menangis dan kebanyakannya seronok dapat berjumpa kawan-kawan baru. Anak aku rasanya paling kecik dikalangan budak-budak darjah satu tu.. Tapi muka rileks je.. takde perasaan takut pun. Bila tanya boleh jawab soalan ke tak? dengan konfiden jawab senang je.. Harap-harap betul-betul senang dan boleh jawab.


Nampak muka dia yang 'happy' tu.. dah dapat tag untuk masuk kelas mana untuk ambil ujian. Selesai sudah hari orientasi sekolah, Lepas ni terus datang sekolah je pada 5hb Jan 2015.




4 comments:

  1. Aik... cepatnya orientasi Darjah 1 untuk tahun depan? Adebans gitewww

    ReplyDelete
  2. cepatnya diorg orientasi da, aku ni berdebar anak nak tukar sekolah, aku pindah ke subang bestari da insha allah

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...