Thursday, July 12, 2018

Mengidam Durian

Sekarang tengah musim durian di merata-rata tempat. Dekat fb wall sepanjang masa ada je orang post pasal durian.Ada yang murah dan ada yang mahal juga. Bergantung pada $$. Beli ikut kemampuan masing-masing.

Semalam terjumpa tempat baekk punya beli durian murah. Lokasi betul-betul berhadapan dengan Petronas Kuang. Masa aku sampai tu memang nampak berbakul-bakul durian baru sampai gamaknya. Dia baru nak susun durian atas rak. Ada yang ikut longgok ada yang ikut timbang yang bagi aku harganya lebih murah dari tempat lain yang aku pernah jumpa. Memanadangkan laki aku takde kat rumah, aku beli yang longgok je. Selonggok RM 20 untuk 4 biji tapi aku Berjaya dapat free lagi sebiji. Buahnya takdelah besar sangat tapi isi dia memang kuning macam durian Musang King. Biji pun kecik je. Satu je tips aku nak bagi bila membeli durian adalah suruh dia kopek untuk tengok isi dia ok ke tidak.

Buah-buah besar kira ikut timbang

Selonggok RM 20

Kucing tidur
Memandangkan makan sorang-sorang dan tak berebut, perasaan dia tak berapa nak best sangat. Sebab selalunya bila makan durian aku berebut ngan laki ngan mak aku sekali. Anak-anak kadang-kadang makan kadang-kadang tak nak. Kalau ikutkan hati boleh je nak habiskan sorang tapi aku masuk bekas dan simpan dalam peti ais. Balik kerja hari ni boleh sambung makan. Itu pun kalua ada lagilah kannn..

Isi memang cantik

Simpan masuk peti ais dulu
Insyaallah hari Ahad ni nak beli lagi sebab masa tu laki aku dah balik dari kursus. Boleh makan rebut-rebut.

1 comment:

  1. memang terbaik isinya tu da, berbaloi dengan harganya kan. lepas makan memang akan repeat lagi sebab memang dah memang hantu deroyan :)

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...