Tuesday, December 17, 2013

Keretapi ekspress


Lamanya rasa tak menaiki keretapi ekspress. Terasa macam nak balik kampung kali ni nak naik keretapi ekspress. Memandangkan  tahun ni dah takde cuti dan tahun depan anak dah naik sekolah, maka waktu cuti sekolah sahaja boleh merancang untuk sebarang percutian atau balik kampung.

Dulu masa anak di tadika masih boleh lagi nak memonteng. Tapi bila dah masuk sekolah rendah ni rasanya kenalah rancang percutian dengan berkhemah dan bercuti hanyalah ketika cuti sekolah sahaja. Tahun depan cuti yang agak panjang adalah cuti sempena Tahun Baru Cina iaitu dari 31 Januari 2014 yang kebetulan jatuh pada hari Jumaat. So bolehlah merancang sebarang percutian kemana-mana ataupun pulang ke kampung halaman suamiku di Kelantan.

Seperti biasa tiket kena beli awal-awal untuk mengelakkan kehabisan tiket. Jadi malam ni nak balik berbincang dan terus beli jer tiket secara online di SINI. Sekarang semuanya dihujung jari jer.. Tak perlu bersusah payah untuk ke kaunter beli tiket. Kali ni nak ambil yang ada tempat tidur untuk keselesaan kami sekeluarga.


No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...