Monday, October 20, 2014

Cendol Borhan

Nama yang tak asing lagi dalam dunia Cendol. Selain Cendol Bakar, ini satu lagi cendol yang glamour. Pertama kali pergi ke sini rasa tak puas merasa tapi memandangkan perut dah kenyang tak boleh juga nak dipaksa. Pergi hari Sabtu lepas balik kerja. Sebenarnya aku malas nak jalan jauh semata-mata nak pekena cendol tapi disebabkan ada rakan pejabat yang sibuk ajak nak belanja pergi jugalah. Aku macam biasa hujung minggu keluarga tak boleh tinggal. Last minit punya perancangan tetiba kata kakak aku nak ikut pergi makan Cendol Borhan pastu kami dipaksa ikut dia bercuti ke Gold Coast Morib. Aku ternganga dekat office bila mak aku cakap nak pergi ke Gold Coast Morib. Aku tahu mak aku seboleh mungkin nak ajak aku pergi sebab dia suka tengok cucu-cucu dia bergembira. Dengan hati yang agak berat kami ikutkan jugalah.

Ikhsan:Google
 Menu utama yang harus diorder adalah Cendol Durian. Memang rasanya sedap dan terasa duriannya. Selain tu menu yang terkenal kat sini adalah Rojak Ayam. Aku haruslah order Rojak Ayam kan. Sambil menaip ni meleleh air liur dibuatnya.

Cendol Durian

Antara menu lain adalah Chicken Cop, Laksa, Mee Kari dan banyak lagi. Cuma nasi jer takde kat sini.

Rojak Ayam

Chicken Chop
Lepas habis makan naik kereta mak aku siap cakap lain kali nak datang lagi. Sebab tak puas makan tadi.. Hohoho.... lokasinya bukannya dekat ye dari rumah. Makan masa hampir sejam juga nak ke sana..

1 comment:

  1. sedapnya da, aku terus menelan airliur baca entri ni, hmm kene try ni da

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...