Friday, October 17, 2014

Hari Sukan 2014


Tahun ni memandangkan Zulqarnain darjah 1, jadi aku ngan suami excited sangat nak tengok apa acara yang akan dia masuk. Sebelum kejadian aku dah tanya berapa acara yang dia masuk. Katanya ada 3 acara tapi rupanya ada 2 acara je. Seawal pagi dah bersiap-siap nak ke sekolah memandangkan sekolah anjurkan pada hari Jumaat. Terpaksalah aku dan suami ambil cuti dan Iqbaal memonteng sekolah semata-mata untuk beri sokongan kepada Zulqarnain.

Pagi tu untuk anak-anak aku dah sediakan sarapan mee goreng kegemaran dan dah siap-siap makan kat rumah supaya Zulqarnain ada tenaga untuk masuk acara. Untuk kami pun aku dah siapkan meehoon goreng dan siap bawa bekal sebab tak sempat nak makan. Sampai sekolah orang dah beratur untuk masuk ke padang. Sementara diorang beratur kami sarapan dengan bekal yang ada tu. Nasib baik bawa bekal sebab di kantin takde apa makanan yang menarik pun.

Acara Perbarisan
 Acara sukan ni dia buat ringkas sangat sebab selepas acara terus diadakan upacara penyampaian hadiah. Zulqarnain mewakili rumah kuning. Tengah beratur untuk ambil hadiah. Dapat tempat ketiga untuk kedua-dua acara. 

Ambil hadiah


Pingat Gangsa

Terdapat 4 rumah sukan iaitu Kuning, Merah, Biru dan Hijau.Yang kelakarnya kami sekeluarga setiap seorang mewakili warna rumah tersebut.


Tengoklah bintang Dugro Star tu tak habis-habis dengan spek bintang dan topi dia tu. Tak habis-habis menyakat Zulfiqar.







No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...