Friday, July 11, 2014

Majlis Iftar Ramadhan kali ini..

Tahun ni memang kalau boleh nak kurangkan sertai Majlis Berbuka Puasa. Bukannya aku ni anti sosial tapi mengenangkan anak-anak yang dah mula belajar berpuasa, jadi masa buka tulah masa kami duduk semeja. Setakat hari ni dah dua kali sertai Iftar. Itupun sebab terpaksa hadiri tak boleh nak dielakkan. Kali pertama Majis Iftar kecil-kecilan je sebab baru lepas habis Seminar. Memandangkan habis seminar pun dah lambat dan dikhuatiri jalan jem, aku sertai jugak. Majlis dibuat di JM Beriani di Tesco Shah Alam. Pilihan aku adalah Beriani Kambing manakala air semua sama je air Soda Bandung. Makanan ringkas tapi sedap. 

Kali kedua sempena Majlis Berbuka Tadika anak aku Zul Iqbaal. Itu memang harus pergi lagipun bawak anak-anak dan mak aku. Kiranya berbuka puasa diluar bersama ahli keluarga. Cuma suamiku takde sebab balik kampung untuk menjaga bapa mertuaku yang tak sihat. Tak boleh nak ikut balik sekali sebab anak-anak bersekolah lagipun cuti aku pun dah habis.

Seronok anak-anak berbuka puasa dengan kawan-kawan dia. Makan pun bukan banyak sangat pun main je lebih. Takpelah janji anak-anak happy. Kami juga berjaya buat kejutan untuk Pengetua Tadika sempena hari lahir dia. Ada buat suprise birthday cake lagi dengan semua orang menyanyikan lagu hari jadi untuk dia. Apa pun yang penting semua riang dan gembira. Kami dapat hadiah hamper sempena menang cabutan bertuah. Memang rezeki kami anak beranak dapat hamper tu.

Seronoknya makan

Keluarga kakak aku

Barisan Guru-Guru Tadika
 Paling best dapat pegang baby comel ni. Baby girl lagi bilalah nak merasa dapat anak perempuan sendiri. Moga-moga ada rezeki kami nanti. Insyaallah....

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...