Wednesday, July 23, 2014

Nasib baik tak tertelan gigi

Semalam waktu berbuka puasa tetiba Iqbaal beritahu gigi dia dah patah. Aku takdelah terkejut sangat sebab dah tahu gigi dia dah goyang. Yang paling kesian giginya bukan rosak tapi disebabkan kena tampar dengan kawan dia 2 hari sebelum tu. Terkejut aku bila dengar dia kena tampar dengan kawan kat sekolah. Aku tanya kenapa dia tampar? Rupa-rupanya budak tu pinjam pensel warna dia pastu tak nak pulangkan, jadi dia pun rampas kot dari budak tu. Tu yang kena penampar tu agaknya...

Ikutkan marah jugak tapi dah lumrah budak-budak macam tu nak buat macamana kan... Masa balik sekolah tu dia siap ajak pergi Klinik Gigi untuk cabut gigi dia yang dah goyang tu. Tapi aku tak bawak sebab tahu nanti mesti gigi tu akan tercabut sendiri. Betul sangkaan aku, 2 hari dah tercabut sendiri. Nasib baik dia tak rasa sakit masa tercabut tu..

Siap pesan untuk ambik gambar dia yang dah takde gigi tu sebab nak masuk dalam internet katanya.. nak tunjuk pada kawan-kawan dia. Lepas habis solat tarawih terus suruh aku ambik gambar gigi dia..


Ni pulak lepas bersiap nak ke sekolah pagi tadi. Dia minta aku ambik gambar dia lagi...


Biarlah ia jadi kenangan bila dia dah besar nanti.. Pengalaman pertama dia patah gigi..

1 comment:

  1. alahai comelnya abg iqbaal walau tanpa gigi sebatang ;)

    ReplyDelete

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...