Friday, July 25, 2014

Shopping sebelum Raya

Kali ni aku bershopping bersama dengan mak dan anak aku yang ketiga. Biasanya aku membeli belah sorang-sorang je sebab kalau bawak anak-anak tak dapat nak membeli apa-apa pun sebab takut anak-anak hilang dari pandangan mata. Kebetulan hari Rabu aku kerja petang, jadi pagi tu dah bawak anak aku ngan mak aku pergi melawat kilang perabot Alcano Design. Banyak aku baca review dari beberapa blogger berkenaan dengan kilang perabot ni, memandangkan kilang tu dekat je dengan rumah aku pun ajaklah mak aku melawat kilang tu. Sebelum tu aku dah call pemilik tu tanya waktu operasinya. Jadi seawal pukul 9 pagi kami dah terpacak dekat kilang tu. 

Aku nak cari Japanese Table untuk raya ni. Biasalah kalau cari last minute inilah jadinya. Nasib baik kilang dekat boleh hantar sebelum Raya. Selain tu aku hantar kusyen sofa kat rumah dah lembik disebabkan kami yang suka me'landing' guna kusyen tu. Saja bawak semua kusyen tu mana tahu diorang boleh buatkan. Alhamdulillah diorang boleh menggemokkan balik kusyen sofa tu dengan harga yang sangat berpatutan bagi aku. Siap terus pulak tu.. tak sampai sejam dah siap...

Tempat menunggu

Bahagian luar tu adalah kilang dia

Ni tengah tunggu kusyen siap. Anak aku buat macam kilang keluarga dia je... Amin mudah-mudahan suatu hari nanti mana tahu aku ada pulak kilang perabot macam ni. Memang tengok sofa-dofa yang dah siap kat sini tergoda hati ni. Tapi buat apa nak membazir sebab sofa elok lagi. Cuma kusyen je yang lembik tapi sekarang dah sedap untuk kami landing.

Selesai urusan kat sini, aku ajak mak aku ke Mydin. Yang terdekat adalah Mydin Selayang. Niat nak cari langsir dapur tapi langsir dapur takde tapi barang lain pulak yang aku membeli. Nampak sampin teringat pulak yang anak-anak dah ada sampin ke belum. Saja cuba tapi tak beli pun.. Ambil gambar sbb nak tunjuk ayahnya nak beli ke tidak..


Mangsa keadaan.. Aku suruh dia keluar tapi dia tak nak. Troli dah penuh tapi still nak duduk dalam tu, kalau ada ayahnya boleh dia mendukung. Ni takde makna aku nak mendukungnya. Duduklah dalam barang-barang yang padat tu.



Siap posing depan Mydin lagi... Sukahati dia dapat jalan-jalan keluar. Selalu asyik duduk dalam rumah je dengan nenek. Kalau nenek tahu bawak kereta dah lama dah berjalan agaknya dua orang ni...

Ramadhan tinggal beberapa hari je lagi.. Sedih pulak rasanya untuk meninggalkan Ramadhan ni. Setahun sekali je pun... Moga bertemu lagi di Ramadhan akan datang.




1 comment:

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...