Wednesday, May 21, 2014

BUKU : Screaming-Free Parenting


Siapa pernah baca buku ni? Baru selesai membaca buku ni setelah mengambil masa hampir sebulan menghabiskannya. Bukan tebal sangat pun buku ni tapi dengan sikap aku yang tak konsisten membaca yang menyebabkan lambat habis.

Apa yang aku dapat hasil dari pembacaan ini adalah kesilapan yang aku sebagai ibu kepada anak-anak aku dan bagaimana caranya untuk aku perbaiki segala kesilapan tersebut. Zaman sudah berubah jadi cara mendidik anak-anak juga perlu berubah. Siapa yang berubah dulu? Sudah tentu ibubapa yang perlu berubah terlebih dahulu kerana tugas mendidik anak-anak terletak di tangan kita sebagai ibu bapa.

Buku ini adalah keluaran PTS dan ditulis oleh Teguh Iman Perdana. Hanya RM 13 senaskhah tapi dapat banyak ilmu yang boleh dipraktikkan. Nilai ilmu di dalamnya memang tidak ternilai dengan wang ringgit. Antara mahu dengan tidak je untuk mendapatkan buku ini.

P/S : Mula mendidik diri untuk rajin membaca agar mudah untuk mendidik anak-anak rajin membaca. Kalau Umminya malas membaca macamana anak-anak nak rajin membaca kan... Bak kata pepatah "Kepimpinan melalui Tauladan"

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...