Friday, May 2, 2014

Rehearsal 'What I want to be'

Esok Muhammad Zul Iqbaal masuk Pertandingan 'What I want to be' yang dianjurkan tadikanya. Hari ni diadakan sesi latihan. Mula-mula rasa macam malas nak pergi tapi bila fikirkan balik kesian pulak. Sebab nak juga tengok macamana perjalanan program yang akan diadakan esok.


Ni tengah tunggu giliran untuk buat persembahan. Nasib baik belum terlepas giliran anak aku masa sampai tu.

Iqbaal memilih untuk menjadi jurutera. Bukan sebab dia nak betul-betul jadi jurutera tapi disebabkan pihak tadika dah berikan beberapa pilihan. Jadi anak aku pilih untuk menjadi jurutera. Dari segi bahasa boleh buat pilihan samada dalam Bahasa Melayu atau English. Kalau ikutkan aku naklah tengok dia buat persembahan dalam Bahasa Inggeris tapi dah tuan punya badan tak nak terpaksalah ikutkan. Apa-apapun nak bagi dia yakin bila bercakap di atas pentas. Jangan jadi macam aku, kecut perut bila kena bercakap kat depan.


Banyak perlu diperbaiki dan dimantapkan malam ni. Jenuh juga nak fikirkan apa props yang nak disediakan.

Apa-apa pun aku doakan supaya Zul Iqbaal dilancarkan lidahnya esok ketika membuat persembahan. Yang penting keyakinan bila bercakap. Amin.....


No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...