Thursday, May 15, 2014

Cuti-Cuti : Day 1


Bermula percutian kami ke Johor selama 3 hari 2 malam. Bertolak seawal 9.30 pagi dari rumah melalui Lebuhraya Utara Selatan. Macam biasa anak-anak kalau pergi bercuti sangat excited. Aku lagilah seronok bila anak- anak seronok. Bukannya apa dah lama sangat kami tak bercuti jauh-jauh dan ini merupakan percutian pertama kami sekeluarga ke Johor.Sampai di hotel dalam jam 1.30ptg kira early check in tapi tak kena bayar lebih pun. Mungkin ada bilik kosong, jadi dia bagi jer kami check in awal. Kalau nak tahu harga hotel ni boleh check di entri sebelum ni.


Kaunter pendaftaran
Ruang menunggu
Tak sempat ambil gambar sebelum dipunggah oleh 3 heroku
Lepas selesai turunkan semua beg pakaian dan solat, bersiap untuk pergi makan tengahari di Delizio Pizza. Hari ni lambat sikit makan tengahari sebab kami dah alas perut dgn makanan yang dibeli di Hentian Pagoh. Kami berhenti di situ bukan nak pergi makan tapi sebab Zulqarnain nak melepaskan hajat.

Sempat membeli pelbagai makanan. Anak- anak sudah tentu aiskrim menjadi pilihan. Maklumlah dengan cuaca panas memang sedaplah dapat aiskrim.
Aiskrim Daily Fresh (boleh tahan juga harganya)
Buah potong memang wajib beli
Antara buah-buah segar yang dijual
Kami tak beli buah-buahan segar sebab takut busuk. Insyaallah perjalanan balik nanti kami beli. Selain dari tu ada juga beli pau. Itu yang boleh tahan untuk makan tengahari lambat.

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...