Friday, May 23, 2014

Jalan-jalan di Danga Bay

Lama betul aku nak sambung entri percutian aku baru-baru ni. Bukannya apa, mood nak mengarang ayat tu takde dengan kesibukan kerja di ofis membuatkan malas sungguh aku nak menaip. Oklah sambung cerita setelah selesai makan di Delizio Pizza, kami tak tahu nak ke mana. Bertanya dengan orang Johor tempat-tempat menarik untuk dilawati pun mereka sendiri tak tahu kemana destinasi yang perlu dicadangkan.

Disebabkan itu, kami mengambil keputusan untuk memandu di pesisir pantai je sambil-sambil tu aku search di Google mana tempat menarik di sekitar Danga Bay. Alhamdulillah tak sia-sia usaha aku menggunakan pakcik Google sebab kami terjumpa tempat menarik ni. Aku pun tak ingat aku baca dari blog mana jadi aku tak dapatlah nak bagi kredit kepada tuan punya blog tu. Tempat yang kami tuju tu adalah Country Garden. Kalau orang yang tak tahu memang takkan singgah tempat ni sebabnya sekarang tempat tu tengah dalam pembinaan, jadi diselindungi dengan zink-zink tapi ada kawasan menarik di tengah-tengah tu.

Dari website Country Garden
Mula-mula bila turun kereta masih belum nampak lagi tempat yang menarik untuk anak-anak bermain. Bila jalan masuk ke dalam sikit barulah ternampak taman permainan untuk kanak-kanak. Macam biasalah bila anak-anak dah nampak taman permainan, alamatnya berkampung jelah kami kat situ. Tapi seperti biasa lepas anak-anak dah puas 'sikit' main, aku mengajak berjalan di pesisir pantai. Pemandangannya memang sangat cantik dan aku suka. Terasa macam tengah lepak di tepi pantai di luar negara gamaknya.

Bahagian depan

Kawasan Taman Permainan

Sonoknya menggelongsor


Pemandangan kawasan tepi pantai yang best. Mak aku boleh lepak-lepak dekat bawah pondok kecik tu sebab dah penat kaki berjalan. Kami pusing ke kawasan sekitar. Memang sangat menenangkan jiwa bila berada dekat tempat macam ni. Feeling-feeling macam tengah bercinta gitu... hahahaha...  

Ditepian pantai
Masa kami sampai kat sini, baru je lepas hujan, jadi nampak semua pokok segar je dan pasir pantai pun lembab je. Semua pokok kat sini dijaga dengan rapi. Rumput pun tak boleh pijak ok. Kalau pijak nanti ada security yang akan meniup wisel. Nasib baik masa anak-anak main atas rumput security tak nampak. Kalau tak memang harus aku lari tak mengaku anak... :)

Anak-anak main balik di Playground

Nenek dan cucu-cucunya
Puas anak-anak bermain kat sini. Sekurang-kurangnya kami dapat singgah tempat yang menarik di Danga Bay ni. Lepas ni nak pergi Jalan-Jalan Cari Makan (walaupun perut masih kenyang dengan Delizio Pizza) sebab malam pulak aku nak jumpa kawan ofis lama kau yang dah berpindah ke Johor bertahun tak berjumpa.

Masa kami berjalan ke tempat parking kereta, jumpa dengan replika sotong, ketam dan tiram (ada mutiara dalamnya). Anak-anak bila dah jumpa benda yang pelik sukalah nak explore terutamanya Muhammad Zul Iqbaal.

Cubaan mengeluarkan mutiara tapi tak berjaya

Ketam Gergasi

Tapi memang replika yang ada kat sini semuanya nampak macam original je. Lagi satu aku suka sangat tengok landscape di setiap sudut di sini. Teringin nak buat lanskap macam tu kat rumah.. hehehe.. berangan jelah..




No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...