Monday, May 19, 2014

Delizio Pizza sedap dari Pizza Hut?

Baca tajuk bunyi macam nak menjatuhkan Pizza Hut pulak ye tak? Itu bukan tujuan sebenar aku untuk membuat entri ni. Ni sambungan cerita Cuti-Cuti aku ke Johor hari tu. Pilihan makanan pertama kami bila sampai di Johor ni adalah di Delizio Pizza. Ini pertama kali aku merasa menu keluarannya disebabkan outletnya hanya berada di Johor Bahru.

Macam biasa bila masa nak order, hero cilik aku akan baca buku menu dulu sebelum sempat ummi dan ayah dia buat pilihan menu. Dah puas masing-masing baca menu tu dan buat pilihan masing-masing, barulah diberikan menu tu pada kami. Itu dah jadi kebiasaan, tukang ambik order pun memang kena banyak-banyak bersabar sebelum kami order makanan ye.. 


Anak-anak kat mana-mana Milo Ais memang menjadi pilihan.


Kali ni kami mencuba menu Large Combo (7016).


Biasanya anak-anak suka makan chicken wing, tapi hari ni jual mahal pulak tak nak makan. Apa lagi Ummi ngan Ayahnya yang selesaikan Chicken Wing ni. Rasa memans sangat sedap dan ayamnya terasa segar. Mengikut kata pemilik Delizio Pizza, semua menu disini dibuat sendiri dan mereka mempunyai kilang pemprosesan sendiri. Jadi tak perlu nak ragui sumber-sumbernya ...

Chicken Wing Madu

Kepala Sotong Goreng Tepung

Pizza Beef
Nak dijadikan cerita masa dapat menu, anak-anak order pizza yang ada sosej slice kat atasnya. Tapi aku tak order sebab anak-anak aku memang bukan suka pun makan pizza. Tapi bila menu yang kami order sampai terus tarik muncung panjang. Jadi terpaksalah order juga Pizza Sosej tu tapi ambil saiz kecik jer untuk mengelakkan pembaziran sebab perut aku dan suami dah penuh melangsaikan Pizza mula-mula tadi.

Pizza Sosej
Terperanjat juga aku tengok anak-anak menikmati pizza kat sini sebab sebelum ni aku bawak makan kat Pizza Hut takde pulak diorang ni heran nak makan Pizza yang kami order. Takpelah anak-anak yang penting korang makan.

Banyaknya cheese
Tengok Zulqarnain makan menyelerakan betul

Suamiku pun puji.. SEDAPPP..

Giliran aku pulak. Tapi terOVER pulak bukak mulut.. :)
Sempat kami bergambar dengan pemiliknya. Sebenarnya Delizio Pizza bermula di tapak pasar tani. Tak silapnya sekarang hampir 10 pasar tani di kawasan sekitar boleh diperolehi pizza ni. Jangan tak tahu juga bahawa mereka juga membuar servis penghantaran. Kebiasaannya cikgu-cikgu sekolah dan pejabat-pejabat swasta dan kerajaan yang membuat pesanan dan menggunakan servis penghantaran.

Sempat bergambar dengan pemiliknya Pn Faizah (ditengah-tengah) dan mak aku.


Tapi memang rasa nak order bawak balik jer sebab rasa tak puas makan Pizza ni, apakan daya kat hotel takde peti ais dan microwave. Kuburkan jelah niat tu kan. Bagi yang rasa nak terjah Delizio Pizza ni boleh cari je kat sini

Delizio Pizza
Block 03, G-04 Danga Bay,
Jalan Skudai,
80200 Johor Bahru (berhampiran Tune Hotel)

Waktu Operasi : 11 pagi - 11 malam
Tel : 019-743 9559 

No comments:

Post a Comment

Cheesekut Mini

 Dah beberapa hari nak buat cheesekut atas permintaan anak-anak tapi asyik tak sempat je. Hari ni usaha merajinkan diri menyiapkan mini...